Peugeot 206 – Výměna termostatu, výměna chladící kapaliny

Na začátku roku  2013 jsem měnil chladící kapalinu a termostat.
Již v roce 2015 termostat nedovírál a tak mi teplota lítala mezi 70 a 83 stupni, jen na semafórech vylezla teplota na 90. Z kopce na volnoběh teplota hned začala klesat. Toto ověřeno přes OBDII diagnostiku ELM327.
Tedy termostat vydržel sotva dva roky. Vypadal úplně stejně jako originál i s nápisem France. v roce 2013 stál 500Kč, stejně tak dnes. V roce 2015 jsem tedy koupil ten nejlevnější za 300Kč Starline, tak uvidíme, kdy článěk bude pokračovat.

Report z opravy:

Pro 1.4i benzín by měla být náplň chladící kapaliny 6 litrů. Byl jsem rád, když jsem dostal z auta cca 4 litry a to ještě za pomocí foukání do hadice a naklánění auta.

Odšrouboval jsem víčko na nádržce hladící kapaliny, kleštěma jsem sundal sponu na spodní hadici na chladiči a odpojil hadici nad nádobou pod autem. Kapalina z velké části vytekla. poté jsem pod termostat dal hadry, aby kapalina netekla na elektro kabely. Sundal jsem sponu na horní hadici u termostatu a poté jsem odšrouboval termostat, vytekl zbytek kapaliny. Osušil dané místo a namontoval nový termostat. Šrouby se dotahují s citem, závit je v plastu.

Připojil hadice zpět povolil odvzdušňovací šroub vzadu v motoru na hadících od topení a nalil kapaliny co se vešlo, zatáhnul odvzdušňovací šroub, nahodil motor nechal chvíli běžet a dolil jsem další kapalinu, poté jsem nechal motor zahřát na provozní teplotu s tím, že otáčky jsme udržoval kolem 2 tisíc. (což mělo zapříčinit, dle postupu odzvdušnění). Dolil jsem ještě co ubylo a jel jsem auto projet, teplota se nedržela na provozní, takže stejně jako před dvěma lety jsem jel asi trasu 4 kilometry v otáčkách 3500 a 4500 tisících, aby se motor pořádně prohřál a pořádně se kapalina prohnala motorem a vytlačil se všechen vzduch. Od té doby krásně drží provozní teplotu.

Chladí kapalinu jsem namíchal cca 1:1 kdy mi podle měřáku vyšlo cca -30 °C. chladící kapaliny s barvou modrou a další se mají měnit cca co 3 roky. S červenou barvou se mění cca co pět let. S tím, že Červená se nesmí míchat s žádnou jinou barvou.

Na obrázcích jde vidět v levo obal drahého termostatu a v pravo termostat levnější. Někdo říkal, že jde použít i termostat ze škodovky, ale že se musí kolem dokola zabrousit. Teplota pro benzínové motory je 89°C.

Pro srovnání jsem přidal i obrázek s čirostí staré kapaliny v levo a nové barvy kapaliny v pravo. Postupem času se kapalina zakalí a také postupně ubývají v kapalině inhibitory, které zabraňují oxidaci kovových částí motoru.

termostaty

stra_nová chladící kapalina