TISK TISK
 

Škrtící klapka na Peugeot 206 rv.2005 benzín 1.4

Jednou za čas se má škrtící klapka vyčistit či zkontrolovat její stav (mám bazarové auto, takže jsem klapku zkontroloval, stav auta v době focení cca 120 tisíc km). Jedná se o verzi řízení plynu lankem (tedy ovládání klapky lankem).

Špinavá klapka

špinavá klapka

Klapka po vyčištění

vyčištěná klapka
Volnoběžné otáčky motoru se u tohoto typu škrtící klapky řídí pomocí přídavného krokového motorku (na fotce vlevo nahoře), který otvírá zvlášť komůrku u vrchu klapky.
U plně elektrické škrtící klapy již tato komůrka není a již není ovládána ani lankem, ale plynový pedál je snímán potenciometrem a řídí přímo krokový motorek na klapce.
Zanesená klapka může způsobovat kolísání volnoběžných otáček, u typu s ovládáním lankem, tedy s vrchni komůrkou, je potřeba při této závadě vyčistit i uzavírací mechanizkus v kmůrce. Vyčistit technickým benzínem a štětečkem.
U typu s celo řícenou klapkou, bez komůrky, stačí vyčistit opatrně klapku, po případě kdyby nepomohlo, tak rozebrat a vyčistit i motorek.

 
TISK TISK

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2019 www.kazdodennizivot.cz. All Rights Reserved