Škrtící klapka na Peugeot 206 rv.2005 benzín 1.4
Jednou za čas se má škrtící klapka vyčistit či zkontrolovat její stav (mám bazarové auto, takže jsem klapku zkontroloval, stav auta v době focení cca 120 tisíc km). Jedná se o verzi řízení plynu lankem (tedy ovládání klapky lankem).
Špinavá klapka
Klapka po vyčištění
Volnoběžné otáčky motoru se u tohoto typu škrtící klapky řídí pomocí přídavného krokového motorku (na fotce vlevo nahoře), který otvírá zvlášť komůrku u vrchu klapky.
U plně elektrické škrtící klapy již tato komůrka není a již není ovládána ani lankem, ale plynový pedál je snímán potenciometrem a řídí přímo krokový motorek na klapce.
Zanesená klapka může způsobovat kolísání volnoběžných otáček, u typu s ovládáním lankem, tedy s vrchni komůrkou, je potřeba při této závadě vyčistit i uzavírací mechanizkus v kmůrce. Vyčistit technickým benzínem a štětečkem.
U typu s celo řícenou klapkou, bez komůrky, stačí vyčistit opatrně klapku, po případě kdyby nepomohlo, tak rozebrat a vyčistit i motorek.