TISK TISK
 

Peugeot 206, rv. 2005, benzín, 1.4i, ovládání plynu lankem (škrtící klapka sledováná potenciometrem)
Volnoběžné otáčky mají být 800-850, provozní teplota 83-90 °C (což je teplota kdy otáčky klesají do hodnot 800-850)
Teď když je auto v pořádku a venku se teplota pohybuje okolo nuly, tak tohoto stavu dosáhnu během cca 7 kilometrů jízdy, kde půlka trasy je přes obce tedy 50Km/h a druhá půlka jízdy kolem 80 Km/h.

DSC_0258

Pro doplnění toho článku ještě přidám hodnoty teplotního čidla chladící kapaliny:

Jedná se o hodnoty, které jsem našel na internetu.:

10 °C – 3.53k-4.1 kOhm
20 °C- 2.35k-2.67 kOhm
30 °C- 1.585k-1.79 kOhm
40 °C- 1.085k-1.23 kOhm
50 °C- 763R-857 Ohm
60 °C- 540R-615 Ohm
80 °C- 292-326 Ohm
90 °C- 215R-245 Ohm
100 °C- 165R-190 Ohm

Mnou naměřené hodnoty na novém teplotním čidlu:
Kód zboží je: 0986280404, 9636777180, 1338A7

Při pokojové teplotě (cca 20 °C = 5 Kohm)

Teplota Odpor
50 1,71 K
55 1,42 K
60 1,17 K
65 0,95 K
70 0,8 K
75 0,67 K
80 577 Ohm
85 488 Ohm
87 462 Ohm
90 400 Ohm
95 363 Ohm


Pro ty co by chtěli zkoušet řídící jednotku oblbnout přídavným paralelně připojeným rezistorem k čidlu, tak vám nepůjde nastartovat motor, jelikož řídící jednotka je příliš chytrá. Při teplém motoru na to řídící jednotka nemá jak přijít (takže jsem odporem hodnotu změnil z 70°C na 90°C), ale potom co motor schladne a teplota kvůli paralelně zapojenému odporu bude na palubovce ukazovat stále nějakých 60 stupňu, tak vám nepůjde nastartovat. Vlastní zkušenost 🙂

Závady kdy ručička nevystoupá na provozní teplotu:
(Toto jsou jen takové postřehy z mých pokusů o identifikaci závad, kdy se auto nedostane na provozní teplotu.)

špatný termostat – otvírá brzo, nedovírá a podobně. Závadu lze zjistit zakrytím větší části chladiče například kusem plechu a auto projet.(v zimě 5-10Km) když teplota se vyhoupne na provozní teplotu(80-90 °C). Je závada jasná a je třeba vyměnit termostat.

špatné čidlo teploty chladící kapaliny – dá se odhalit pomocí změření hodnot Ohmetrem (multimetrem), dle hodnot výše. Necháte motor zahřát na provozní teplotu a měříte hodnoty odporu. Tedy ve chvíli kdy začne být hadice od motoru do chladiče horká, došlo k nahřátí motoru na provozní teplotu a termostat otevřel. (v případě, že máte správě fungující termostat viz. bod výše – špatný termostat).

špatně ukazující budíky– pro odhalení špatně ukazujícího budíku, stačí si sehnat rezitor 220 nebo 240 Ohm a zapojit ho místo teplotního čidla (zapíchnout do odpojeného konektoru).
(opět první je lepší ověřit správnou funkčnost termostatu)

-pokud budík ukazuje maximální teplotu, tak je čidlo odpojeno a nebo je chyba v konektoru nebo v kabeláži.

 

 

 

 
TISK TISK

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2019 www.kazdodennizivot.cz. All Rights Reserved