Peugeot 206 – Jak mají správně vypadat volnoběžné otáčky a provozní teplota motoru
Peugeot 206, rv. 2005, benzín, 1.4i, ovládání plynu lankem (škrtící klapka sledováná potenciometrem)
Volnoběžné otáčky mají být 800-850, provozní teplota 83-90 °C (což je teplota kdy otáčky klesají do hodnot 800-850)
Teď když je auto v pořádku a venku se teplota pohybuje okolo nuly, tak tohoto stavu dosáhnu během cca 7 kilometrů jízdy, kde půlka trasy je přes obce tedy 50Km/h a druhá půlka jízdy kolem 80 Km/h.
Pro doplnění toho článku ještě přidám hodnoty teplotního čidla chladící kapaliny:
Jedná se o hodnoty, které jsem našel na internetu.:
10 °C – 3.53k-4.1 kOhm
20 °C- 2.35k-2.67 kOhm
30 °C- 1.585k-1.79 kOhm
40 °C- 1.085k-1.23 kOhm
50 °C- 763R-857 Ohm
60 °C- 540R-615 Ohm
80 °C- 292-326 Ohm
90 °C- 215R-245 Ohm
100 °C- 165R-190 Ohm
Mnou naměřené hodnoty na novém teplotním čidlu:
Kód zboží je: 0986280404, 9636777180, 1338A7
Při pokojové teplotě (cca 20 °C = 5 Kohm)
Teplota | Odpor |
50 | 1,71 K |
55 | 1,42 K |
60 | 1,17 K |
65 | 0,95 K |
70 | 0,8 K |
75 | 0,67 K |
80 | 577 Ohm |
85 | 488 Ohm |
87 | 462 Ohm |
90 | 400 Ohm |
95 | 363 Ohm |
Pro ty co by chtěli zkoušet řídící jednotku oblbnout přídavným paralelně připojeným rezistorem k čidlu, tak vám nepůjde nastartovat motor, jelikož řídící jednotka je příliš chytrá. Při teplém motoru na to řídící jednotka nemá jak přijít (takže jsem odporem hodnotu změnil z 70°C na 90°C), ale potom co motor schladne a teplota kvůli paralelně zapojenému odporu bude na palubovce ukazovat stále nějakých 60 stupňu, tak vám nepůjde nastartovat. Vlastní zkušenost 🙂
Závady kdy ručička nevystoupá na provozní teplotu:
(Toto jsou jen takové postřehy z mých pokusů o identifikaci závad, kdy se auto nedostane na provozní teplotu.)
– špatný termostat – otvírá brzo, nedovírá a podobně. Závadu lze zjistit zakrytím větší části chladiče například kusem plechu a auto projet.(v zimě 5-10Km) když teplota se vyhoupne na provozní teplotu(80-90 °C). Je závada jasná a je třeba vyměnit termostat.
–špatné čidlo teploty chladící kapaliny – dá se odhalit pomocí změření hodnot Ohmetrem (multimetrem), dle hodnot výše. Necháte motor zahřát na provozní teplotu a měříte hodnoty odporu. Tedy ve chvíli kdy začne být hadice od motoru do chladiče horká, došlo k nahřátí motoru na provozní teplotu a termostat otevřel. (v případě, že máte správě fungující termostat viz. bod výše – špatný termostat).
–špatně ukazující budíky– pro odhalení špatně ukazujícího budíku, stačí si sehnat rezitor 220 nebo 240 Ohm a zapojit ho místo teplotního čidla (zapíchnout do odpojeného konektoru).
(opět první je lepší ověřit správnou funkčnost termostatu)
-pokud budík ukazuje maximální teplotu, tak je čidlo odpojeno a nebo je chyba v konektoru nebo v kabeláži.
Dekuji za ochotu, auto koupila kamaradka pred tydnem a auto hned od zacatku startuje spatne. Hlavne rano kolem bodu mrazu. Je to zpusobeno tim, ze rj ma spatnou informaci o teplote, diagnostika ukazuje 10stC,kdyz teplotni cidlo odpojim, auto nastaruje ihned, sytic sepne… Koupeno nove cidlo bosch, to same…. Vymeneno za jine bosch, to same…. Cidlo ma mit odpor 2.5kOhmu pri 20stC,ja ovsem namerim 5kOhm….tak uz nevim jak pokracovat…. Diky H.
Dobry den, mam stejny problem s cidlem teploty kde take merim 5kohmu misto 2,5kOhmu….jak jste to vyresil? Mam 3.nove cidla a vsechny ukazuji stejne… Auto nechce startovat, rj vidi teplotu 10st misto – 1st C, diky Honza
Dobrý den,
pokud máte nové čidla a ukazují stejně, tak bych řekl, že je to tak správně. Hledal bych chybu někde jinde. Už je to dlouho, ale v článku píšu, že cca při 20 °C má být odpor 5 KOhm. Potom se stoupající teplotou odpor klesá.
A pokud jste schopný zahříváním čidla měnit teplotu a řídící jednotka to zaznamenává, tak bych chybu hledal někde jinde. Tedy za přepokladu, že Váš problém je, že auto nemůžete vůbec nastartovat. Můžete zkusit napsat co Vám auto dělá a co tomu předcházelo, třeba na něco spolu příjdeme.