Jedna ze zajímavých závad. Auto šlo nastartovat, ale někdy po nastartování chcíplo, někdy ne. Někdy po rozjezdu, někdy chvíli po rozjezdu.
Možné závady, které jsem se dočetl na internetu:
MAP senzor – odstranění -> čidlo vymontovat a nalít do něho benzín, zaštěrkat a vylít (aspoň 3x opakovat). Nechat vyschnout, do čidla se nemá foukat, jedná se totiž o čidlo podtlaku, mohlo by se poškodit.
Načnutá/poškozená pojistka – projít pojistky související s dobíjením, řídící jednotkou, atd..
Kontakty na baterii – Zkontrolovat dobíjecí soustavu, zkontrolovat zda jsou svorky na akumulátoru dobře dotažené, očistit kontakty na baterii.. atd..
Zkontrolovat nabití baterie –
- Nabitý stav akumulátoru (na prázdno): 12,6–12,8V
- Vybitý stav akumulátoru (na prázdno): 11,8–12 V
Napětí pod 10,5 V baterie je na vyhození, už nepůjde nabít (nebude držet kapacitu).
Nakonec jsem si vzpomněl, že jsem jednou při jízdě do kopce bouchnul do volantu a auto chcíplo.
Tak jsem nastartoval a motor v pohodě běžel, poté jsem bouchnul do palubovky a ejhle motor zhasnul.
Problém nakonec byl ve spínací skříni klíčku. Rozebral jsem celý mechanizmus a kontakty byly opálené a potřené nějakou hmotou podobné vazelině. Mechanizmus jsem prostříkal kontaktolem a očistil hadrou. Celé opět složil, pro jistotu prostříkal i všechny ostatní konektory, které vedou ze spínací skříně a od té doby jede jak má 🙂 A hlavně při bouchání do volantu a palubovky už nechcípe.
Pro orientaci auto má nalítáno cca 150 tis. km.








