Peugeot 206 – vstříky
Jelikož mé auto nemá palubní počítač s ukazatelem spotřeby, tak si spotřebu píšu a počítám. Jednou jsem zjistil, že se spotřeba začla zvyšovat a že auto sem tam nějak škubne, až to došlo do fáze, kdy mi začla svítit kontrolka motoru. Po určitém bádání a přemýšlení jsem se rozhodl pro sehnání si nějaké diagnostiky a abych si mohl chybu z řídící jednotky vyčíst. Pro vyčtení a mazání chyb jsem se dočetl, že stačí obyčejná univerzální diagnostika, s podporou OBD II, například ELM 327, kterou jsem zakoupil za nějakých 300Kč (v roce 2013).
Za pomocí USB konektoru, jsem jí připojil k notebooku a druhým koncem do CAN BUS konektoru v autě, na diagnostiku lze použít několik programů, mi stačily: ScanMaster a nebo EasyObd II version 2.2.0.
Po propojení a vyčtení chyb, jsem se dočetl, že by se mělo jednat o chybu vstřikování, což vám dokonce vypíše daný program.
P0204 – Chyba v obvodu vstrikovace valec 4
P0204 is the DTC that caused this Freeze Frame Data to be Stored
Injector Circuit Malfunction – Cylinder 4
P0204 – Injector Circuit Malfunction – Cylinder 4
Vstřiky jsem vytáhnul, což není až tak složité, je to na na pár matkách a šroubkách, plus jeden je na nastavení sklonu, pod kterým se palivo vstřikuje do válce, to je potřeba nastavit zpět, tak jak sklon byl nastaven.
Dosti nebezpečný pokus, jak funguje vstřik, potrubí je pod tlakem a tak po připojení napětí na vstřik se benzín rozprášil do prostoru 🙂
Ještě jedna chyba, která mi během opravy vyskočila, to již motor měl dost a poskakoval a tak vyskočila tato chyba.
P1336 – Fault Definition Not Available or manufacturer Specific
Válce a vstřiky jsou různě číslované a tak abych přišel na to, který vstřik způsobuje onu chybu P0204, tak jsem postupně odpojil vždy jeden konektor zezadu na vstřiku a nastartoval motor a vyčetl jsem si danou chybu, která vyskočila a vstřiky si očísloval, tedy i válce. Pak jsem ukázal fotku vstřiku klukům na vrakovišti a ti mi dali dosti podobný, ač né stejný vstřik a auto jezdí krásně do dnes 🙂
Update po čtyřech letech (2017):
Po delší dobu se snižoval tah auta a motor běžel tak nějak prapodivně utahaně. Poté jednoho deštivého dne, jsem ujel asi 10 km vcelku bez problémů a poté co jsem znova usedl do automobilu a otočil klíčkem, byl jsem upozorněn pípnutím, že něco není v pořádku, ale vůbec jsem netušil proč auto píplo. Po ujetí 9 kilometrů auto najednou zaealo běžet na tři valce a já byl rád, že jsem dojel do domů.
Podezření padlo na svíčky a na vtřiky. Jelikož zatím řídící jednotka chybu nevyhodnotila a nebyla schopná napsat závadu. Tak jsem vymontoval svíčky.Svíčky byly v pořádku.
Tak jsem ještě párkrát nastartoval auto a nechal ho běžet (běželo na tři válce, škytalo do výfuku) a pak konečně zapípalo a rozsvítila se kontrolka motoru. Pomocí Bluetooth ELM 327 a mobilní aplikaci Torque, jsem si vyčetl závadu.
A jako před čtyřmi lety, opět závada na stejném valci, respektive na 4 vtřikovači.
Pomocí měřáku z ebay, jsou zde změřeny parametry vstřikovačů.
Tento bíly vstřikovač jsem koupil v roce 2013, pravděpodobně z motoru 1.1, ale auto už s ním jede 4 roky.
Poslední 4. vstřikovač, který je zničený. Vykazuje již jen nějakou kapacitu.
Opět 4 válec vyměněn nový vstřikovač Vstřikovací ventil VALEO 348001 za 903 Kč.
Do auta doplněn chybějící palivový filtr, který se tam pro naší a další země nemontoval.
Update 2022:
Zase odešel střik na 4 válci. Po výměně zase auto jelo v pohodě, po nějaké době se objevila chyba P1327, při této chybě jsem narazil na to, že by chyba mohla být způsobena zapalovací lištou. Vyměnil jsem tedy zapalovací lištu VALEO 245097, přijednom jsem vyměnil i svíčky. Chyba už nevyskočila, auto jede moc pěkně, je otázkou, zda se vstřikovače neničily z důvodu špatně fungující zapalovací lišty. Toť zatím vše pro další update. Jinak auto má aktuálěn 197 tisíc kilometrů.
zdravim zvedne se mi vykon kdyz dam do 1.1 vstriky z 1.4 ? pasuje to to uz mam zjisteny ale jestli to ma cenu vubec,diky za rady
Dobrý den, 1.1 značí objem válců, takže změnou vtřikovače bych zvýšení výkonu neočekával. Pokud Vám auto jede, nešahal bych na to. Vtřikovač pro 1.1 je podle mě optimálně vyroben, aby rozstřikoval palivo pro určenou motorizaci. Pasovat to tam bude, jak píšete, sám jsem jezdil několik let na 1.4 benzínu se vstřikovači z 1.1. Tedy abych to úplně rozvedl, některé jsem měl 1.1 a některé 1.4. Někde jsem něco četl, že si řídící jednotka nějak dorovnává délku otevření vtřikovače, takže jsem ve výsledku vlastně nezaznamenal nějaký úbytek výkonu, auto mi příjde, že jelo pořád stejně.
Dobry vecer dnes mi zacalo auto cukat a tzv.se dusit asi jede na 3 nebo i na dva valce.predpokladam ze jde o vstrikovace ale jeste nevím ktery.Doufam ze to zvladnu opravit sam ….. uz jednou jsem mel tento problem a tenkrat to byli dva vstriky ……..
Dobrý den, doposud jsem měl chybu vždy na 4 válci, tak jak jsem uvedl na obrázku výše (Cylinder). Jak jsem psal v update, vtřík se dá sehnat i za tisícovku. Můžete pak napsat, jak jste dopadl a který vštřik to byl. Přeji ať se dílo podaří :). Jinak co tady není úplně zmíněno, tak výměnu je dobré dělat na schladlém motoru, protože je potřeba si zrušit tlak v vstřikovací liště a pak stejně trošku benzín kape či teče po vyndání vtřiku, tak aby nedošlo k vznícení benzínu od nějaké horké součásti motoru a taky mít odpojenou baterku, ze stejného důvodu. Dobré je mít ze stejného důvodu i hasící přístroj někde poruce. Zajímavé může být zajímavé se koukout, jak můžo vzplanout výpary od statické energie. Všimněte si jak paní má fajný svetr a pak se jde posadit do auta a tam se pěkně nabije vrtěním se na sedačce. https://www.youtube.com/watch?v=j1dTSuwz0R8 nebo pán, který má kanistr na korbě, kde pravděpodobně byl rozdíl potenciláů mezi korbou, kanistrem a tankovací pistolí. https://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw
Zdravím , takový malý dotaz. Když vyměnim strik nebo celou rampu, musí se to přepsat v řídící jednotce nebo stačí odpojit baterii ? Díky Petr
Dobrý den,
řídící jednotka si na změnu přijde sama. Baterku si tak jako tak před započetím práce odpojte.
Na benzine su vstreky spinane napatim. Nieje tam ziadna komunikacia. zapojit a pojdu.
Dobrý den rád bych vás požádal o radu mám 206SW je to 1400 chdilo mě to za 5 litrů ale bohužel najednou se zvedla spotřeba na 8 litrů mám velké podežřenní na vstřiky ale mám najeto 900000 což sy myslím že; je málo rád bych věděl vaši radu
Dobrý den,
předpokládám, že jste se přepsal 😀 a máte 90 000 km, v tuhle dobu odchází zadní rameno a čep a ložiško. když se postavíte zezadu k autu, tak kola nesmí být do písmena A. Pokud by to bylo tímhle a slyšel byste rány od zadní nápravy za jízdy přes výmoly. Většinou jde vule i zahýbáním kola poznat. Tedy spotřeba se zvýší z důvodu dření ložisek a podobně.
Druhá věc co by mě napadla, tak jestli nesvítí kontrolka motoru. Pokud ano, tak existuje něco jako nouzový režim do kterého se jednotka motoru přepne a mohla by se zvednout spotřeba z důvodu špatné lambda sondy, nebo jiného čidla.
Třetí možnost můžou dřít brzdy. Těch věcí může být spousta 🙂
Za čtvrté, píšete do přízpěvku vstřiky, tak ty bych tipoval nejmíň 🙂
Za páte můžete zkusit problém více rozepsat, jestli nějaký krom zvýšení spotřeby ještě je spozorovaný 🙂
Jinak existuje fórum pro peugeoty, řekl bych že asi tato stránka http://www.peugeot-club.com/.
Dobrý,
postupoval jsem pohdle nějakého postupu z fóra na internetu.
1) Odpojit autobaterii
2) Odpojit zapalovací rampu
3) Demontovat zapalovací rampu (2 šrouby)
4) Demontovat takový plech, který drží lanko v určité poloze (1x torx a 2x asi desítka ořech)
5) Vyndat lanko z ovládání klapky
6) Demontovat dva šrouby, které drží vstřikovací lištu a 4 vstřiky v určité poloze
7) Demontovat takový kovový „zmetek“ zhruba uprostřed vstřikovací rampy který drží rampu zhruba uprostřed.
8) No, buď zrušit přetlak čerpadla, nebo vytáhnout prasácky hadičku, která je připojená k vstřikovací rampě. Pozor, trochu to cákne benzín. 😀
9) Vytáhnout vstřikovací rampu i se všemi vstřiky pryč.
10) Preventivně všechny proměřit multimetrem na konektoru každého z nich byste měl naměřit odpor zhruba 13-16 ohmů. Pak víte, že je vstřik eltricky v pořádku.
11) Vyměnit vadný vstřik
12) Zasunout všechny vstřiky do vstřikovací rampy a pak montovat všechno obráceným postupem.
-vystředit správně vstřiky v rampě, za pomocí daného plechu uprostřed a bočních šroubků.
Osobní postřehy.
1)Určitě pracovat na studeném motoru, nebezpečí vzplanutí benzínu..atd.
2) Zrušit tlak v liště. Na boku lišty je klobouček a po odšroubování je tam ventilek jak na kole. Dat si tam malou nádobku a zrušit tlak v liště. Trocha benzínu odteče, možná tak deci, už si to nepamatuju, kolik to dá, tolik to dá.
3)Šrouby se dá nastavit určitý úhel střiků do sacího prostoru.(tedy před jejich dotáhnutím se dá nastavit sklon) Takže než si člověk vstřiky vytáhne, tak si vyfotit či nějak poznačit polohu. Jdou tam tak zešikma pod určitým úhlem, ten je potřeba zachovat. (celkově když člověk dělá opravy, tak si všechno v klidu postupně nafotit při rozebírání, při každém vyznačnějším kroku a není problém to pak složit zpět.)
Jinak jezdím doteď po výměně bez problémů.
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit jestli by jste byl ochoten mi poslat podrobnějsi popis výmeny vstrikovace. U me 206 mam stejný problém a chybný vstřik mam na 1 valci :-(, proto se chystam vstrik vymenit ale nenasel jsem navod jak na to
Predem moc dekuji za odpoved