Peugeot 206 – vstříky

Jelikož mé auto nemá palubní počítač s ukazatelem spotřeby, tak si spotřebu píšu a počítám. Jednou jsem zjistil, že se spotřeba začla zvyšovat a že auto sem tam nějak škubne, až to došlo do fáze, kdy mi začla svítit kontrolka motoru. Po určitém bádání a přemýšlení jsem se rozhodl pro sehnání si nějaké diagnostiky a abych si mohl chybu z řídící jednotky vyčíst. Pro vyčtení a mazání chyb jsem se dočetl, že stačí obyčejná univerzální diagnostika, s podporou OBD II, například ELM 327, kterou jsem zakoupil za nějakých 300Kč (v roce 2013).
Za pomocí USB konektoru, jsem jí připojil k notebooku a druhým koncem do CAN BUS konektoru v autě, na diagnostiku lze použít několik programů, mi stačily: ScanMaster a nebo EasyObd II version 2.2.0.

Po propojení a vyčtení chyb, jsem se dočetl, že by se mělo jednat o chybu vstřikování, což vám dokonce vypíše daný program.

P0204 – Chyba v obvodu vstrikovace valec 4

Peugeot 206 vstřiky

Peugeot 206 vstřiky

P0204 is the DTC that caused this Freeze Frame Data to be Stored
Injector Circuit Malfunction – Cylinder 4

Peugeot 206 vstřiky (injector)

Peugeot 206 vstřiky (injector)

P0204 – Injector Circuit Malfunction – Cylinder 4

Peugeot 206 vstřiky (injector)  Peugeot 206 vstřiky (injector)

Vstřiky jsem vytáhnul, což není až tak složité, je to na na pár matkách a šroubkách, plus jeden je na nastavení sklonu, pod kterým se palivo vstřikuje do válce, to je potřeba nastavit zpět, tak jak sklon byl nastaven.

Peugeot 206 vstřiky (injector)

Peugeot 206 vstřiky (injector)

Dosti nebezpečný pokus, jak funguje vstřik, potrubí je pod tlakem a tak po připojení napětí na vstřik se benzín rozprášil do prostoru 🙂

Peugeot 206 vstřiky (injector)

Ještě jedna chyba, která mi během opravy vyskočila, to již motor měl dost a poskakoval a tak vyskočila tato chyba.
P1336 – Fault Definition Not Available or manufacturer Specific

Peugeot 206 vstřiky (injector)

Válce a vstřiky jsou různě číslované a tak abych přišel na to, který vstřik způsobuje onu chybu P0204, tak jsem postupně odpojil vždy jeden konektor zezadu na vstřiku a nastartoval motor a vyčetl jsem si danou chybu, která vyskočila a vstřiky si očísloval, tedy i válce. Pak jsem ukázal fotku vstřiku klukům na vrakovišti a ti mi dali dosti podobný, ač né stejný vstřik a auto jezdí krásně do dnes 🙂

Update po čtyřech letech (2017):

Po delší dobu se snižoval tah auta a motor běžel tak nějak prapodivně utahaně. Poté jednoho deštivého dne, jsem ujel asi 10 km vcelku bez problémů a poté co jsem znova usedl do automobilu a otočil klíčkem, byl jsem upozorněn pípnutím, že něco není v pořádku, ale vůbec jsem netušil proč auto píplo. Po ujetí 9 kilometrů auto najednou zaealo běžet na tři valce a já byl rád, že jsem dojel do domů.

Podezření padlo na svíčky a na vtřiky. Jelikož zatím řídící jednotka chybu nevyhodnotila a nebyla schopná napsat závadu. Tak jsem vymontoval svíčky.Svíčky Peugeot 206 1.4iSvíčky byly v pořádku.

Tak jsem ještě párkrát nastartoval auto a nechal ho běžet (běželo na tři válce, škytalo do výfuku) a pak konečně zapípalo a rozsvítila se kontrolka motoru. Pomocí Bluetooth ELM 327 a mobilní aplikaci Torque, jsem si vyčetl závadu.P0204 - Injector Circuit - Cylinder 4

A jako před čtyřmi lety, opět závada na stejném valci, respektive na 4 vtřikovači.

Cylinder Peugeot 206 1.4i

Pomocí měřáku z ebay, jsou zde změřeny parametry vstřikovačů.

Peugeot 206 1.4i - měření

Peugeot 206 1.4i - měření

Tento bíly vstřikovač jsem koupil v roce 2013, pravděpodobně z motoru 1.1, ale auto už s ním jede 4 roky.

Peugeot 206 1.4i - měření

Poslední 4. vstřikovač, který je zničený. Vykazuje již jen nějakou kapacitu.

Peugeot 206 1.4i - měření

Pohled na vstřikovače:
Peugeot 206 1.4i - měření

Peugeot 206 1.4i - měření

Peugeot 206 1.4i - cylinder

Peugeot 206 1.4i - cylinderDoplnění 2019:

Opět 4 válec vyměněn nový vstřikovač Vstřikovací ventil VALEO 348001 za 903 Kč.

Do auta doplněn chybějící palivový filtr, který se tam pro naší a další země nemontoval.

Palivový filtr

Update 2022:

Zase odešel střik na 4 válci. Po výměně zase auto jelo v pohodě, po nějaké době se objevila chyba P1327, při této chybě jsem narazil na to, že by chyba mohla být způsobena zapalovací lištou. Vyměnil jsem tedy zapalovací lištu VALEO 245097, přijednom jsem vyměnil i svíčky. Chyba už nevyskočila, auto jede moc pěkně, je otázkou, zda se vstřikovače neničily z důvodu špatně fungující zapalovací lišty. Toť zatím vše pro další update. Jinak auto má aktuálěn 197 tisíc kilometrů.