- www.kazdodennizivot.cz - https://kazdodennizivot.cz -

Peugeot 206 – Výměna termostatu, výměna chladící kapaliny

Na začátku roku  2013 jsem měnil chladící kapalinu a termostat.
Již v roce 2015 termostat nedovírál a tak mi teplota lítala mezi 70 a 83 stupni, jen na semafórech vylezla teplota na 90. Z kopce na volnoběh teplota hned začala klesat. Toto ověřeno přes OBDII diagnostiku ELM327.
Tedy termostat vydržel sotva dva roky. Vypadal úplně stejně jako originál i s nápisem France. v roce 2013 stál 500Kč, stejně tak dnes. V roce 2015 jsem tedy koupil ten nejlevnější za 300Kč Starline, tak uvidíme, kdy článěk bude pokračovat.

Report z opravy:

Pro 1.4i benzín by měla být náplň chladící kapaliny 6 litrů. Byl jsem rád, když jsem dostal z auta cca 4 litry a to ještě za pomocí foukání do hadice a naklánění auta.

Odšrouboval jsem víčko na nádržce hladící kapaliny, kleštěma jsem sundal sponu na spodní hadici na chladiči a odpojil hadici nad nádobou pod autem. Kapalina z velké části vytekla. poté jsem pod termostat dal hadry, aby kapalina netekla na elektro kabely. Sundal jsem sponu na horní hadici u termostatu a poté jsem odšrouboval termostat, vytekl zbytek kapaliny. Osušil dané místo a namontoval nový termostat. Šrouby se dotahují s citem, závit je v plastu.

Připojil hadice zpět povolil odvzdušňovací šroub vzadu v motoru na hadících od topení a nalil kapaliny co se vešlo, zatáhnul odvzdušňovací šroub, nahodil motor nechal chvíli běžet a dolil jsem další kapalinu, poté jsem nechal motor zahřát na provozní teplotu s tím, že otáčky jsme udržoval kolem 2 tisíc. (což mělo zapříčinit, dle postupu odzvdušnění). Dolil jsem ještě co ubylo a jel jsem auto projet, teplota se nedržela na provozní, takže stejně jako před dvěma lety jsem jel asi trasu 4 kilometry v otáčkách 3500 a 4500 tisících, aby se motor pořádně prohřál a pořádně se kapalina prohnala motorem a vytlačil se všechen vzduch. Od té doby krásně drží provozní teplotu.

Chladí kapalinu jsem namíchal cca 1:1 kdy mi podle měřáku vyšlo cca -30 °C. chladící kapaliny s barvou modrou a další se mají měnit cca co 3 roky. S červenou barvou se mění cca co pět let. S tím, že Červená se nesmí míchat s žádnou jinou barvou.

Na obrázcích jde vidět v levo obal drahého termostatu a v pravo termostat levnější. Někdo říkal, že jde použít i termostat ze škodovky, ale že se musí kolem dokola zabrousit. Teplota pro benzínové motory je 89°C.

Pro srovnání jsem přidal i obrázek s čirostí staré kapaliny v levo a nové barvy kapaliny v pravo. Postupem času se kapalina zakalí a také postupně ubývají v kapalině inhibitory, které zabraňují oxidaci kovových částí motoru.

termostaty [1]

stra_nová chladící kapalina [2]

 

 

 

6 Comments (Open | Close)

6 Comments To "Peugeot 206 – Výměna termostatu, výměna chladící kapaliny"

#1 Comment By Tomáš On 9.6.2021 @ 11.56

Dobrý den, nemáte fotku kde přesně leží Termostat Pegueot 206 1,4 l benzín. Nemohu jej najít.
Děkuji.
Tomáš

#2 Comment By Jiri On 9.6.2021 @ 12.29

Dobrý den,

zde:
Kde je termostat.

Pokud vypustíte kapalinu a zde ho nenajdete, tak ho nějaký dobrák vymontoval. Pokud je to třeba dovoz z itálie a tak no…

#3 Comment By Jiri On 1.9.2021 @ 12.15

Dobry den uniká mi u peugeot 206 1.4 benzin chladící kapalina. Ale nevím jaké dát nové těsnění u termostatu a jakou chladící kapalinu dolit děkuji Jirka

#4 Comment By Jiri On 2.9.2021 @ 2.15

Dobrý den,

Těsnění pod termostat pro peugeot 206 🙂 Taky mi to teklo, přijednom mi to přetěsnili nějakým kusem těsnění v servisu. Kapalinu podle toho jakou tam teď máte, buď červenou nebo Modro-zelenou. Když nevíte co tam je, tak to můžete vypustit a namíchat si novou. Vejde se tam tak 3,5 litru, takže se namíchat 4 litry když tak. Takže 2 L kapaliny namíchat s 2L destilované vody.

[3]

[4]
[5]
[6]

#5 Comment By Honza On 22.1.2022 @ 17.31

Dobrý den potřeboval bych poradit mám peugeot 206 a nejde mi nastartovat když chci nastartovat tak to nedělá ani žádný zvuk a když jsme ho roztlačili tak pak nastartoval a když jsem vipl motor a pak už zas nešlo nastartovat

#6 Comment By Jiri On 22.1.2022 @ 17.54

Dobrý den,
problém se startérém a nebo s pastorkem, který spíná startér. V domácích podmínkách se to prý docela špatně opravuje, jelikož je startér v docela blbém místě. Ale může to být třeba nějaká špatná pojistka, či upadlý kabel, který spíná ten startér. Takže optická kontrola upadlého kabelu je první možnost. Nebo tedy jestli zvládnete změřit jestli jde na startér napětí, když ototčíte klíčkem.