Peugeot 206 – nefunkční airbag řidiče (ve volantu) a kontrola přes diagnostiku

Při cca 120 000 km se projevila závada airbagu ve volantu.

airbag_Peugeot 206

Sehnal jsem si diagnostiku PSA (Citroën, Peugeot), diagnostika= LEXIA3, programy=Diagbox (sloučení předchozích programů -> PP200 a Lexia, pod jeden), PP2000 (pro Peugeot), Lexia(pro citroen).

Toto není postup opravy airbagů. Jedná se pouze o report z opravy.
Oprava airbagů při neodborné manipulaci může vézt při odpálení airbagu k těžkým zraněním, až smrti.
Při neodborné manipulaci s kabeláží, konektory a airbagy samotnými musí být vždy odpojena auto baterie. Může dojít k samo odpálení airbagů.

Pro úpnost -> V případě, že kontrolka airbagů svítí, tak vám u bouračky nevystřelí airbagy, celá jednotka deaktivovaná.
V případě, že svítí obě kontrolky airbagů, tak řídící jednotka airbagů vůbec nekomunikuje s řídí jednotkou automobilu.

Vyčtená závada:


Počítač nafukovacího vaku

Trvalá závada. Roznětka modulu řidiče úrovně 1. Přerušený obvod.

Počítač nafukovacího vaku

Trvalá závada. Roznětka modulu řidiče úrovně 2. Přerušený obvod.


Trvalá závada. Roznětka modulu řidiče úrovně 1. Přerušený obvod..Když jsem odpojil kablíky airbagů přímo ve volantu, tak žádné další chyby airbagu nepřibyly, takže toto je závada airbagu ve volantu, opět dva stupně.

Jelikož zde je cesta pravděpodobně přímá, chyba je nejpravděpodobněji ve šnekovi v kroužku volantu, který umožňuje přenášet elektrický kontakt přes střed volantu na airbag. (extistují dvě varianty a to starší typ, do roku výroby 2004/2005 a novější typ, tzv. auto které již má multiplex a to je od r.v.2005 nahoru). Dle mých informací se musí měnit celé páčky i se šnekem (šnek jen tak opravit nejde, pravděpodobně), které jsou součástí mechanizmu.

Pro ověření jsem si cestu ještě proměřil ohmetrem. Odpojil jsem řídí jednotku airbagů a propískal jsem si cestu z konektoru z jednotky airbagů na konektory volantu.

Naměřil jsem tyto hodnoty:

blue_9.5Ohm
Špatná hodnota
zelený_1Ohm
Dobrá hodnota
blue_5.3Ohm
špatná hodnota
blue_1.0Ohm
Dobrá hodnota

Jak je vidět z naměřených hodnot, dva kablíky vykazují vysoký odpor, tedy 5,3 a 9,5Ohm. Ještě jsem zkusil nastartovat a točit při měření volantem. Kdy se závada již projevila na plno a jeden z vodičů vykazující vyšší odpor se při otočení volantem na stranu úplně přerušil. Viz obrázek níže.

Steering wheel - natočení volantu

Aktuálně vím co je špatně, to je prozatím vše, až seženu náhradní díl, tak report dokončím.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..