Peugeot 206 – nefunkční airbagy spolujezdce a kontrola přes diagnostiku
V zimě se mi rozsvítila kontrola airbagu.
Sehnal jsem si diagnostiku PSA (Citroën, Peugeot), diagnostika= LEXIA3, programy=Diagbox (sloučení předchozích programů -> PP200 a Lexia, pod jeden), PP2000 (pro Peugeot), Lexia(pro citroen).
Toto není postup opravy airbagů. Jedná se pouze o report z opravy.
Oprava airbagů při neodborné manipulaci může vézt při odpálení airbagu k těžkým zraněním, až smrti.
Při neodborné manipulaci s kabeláží, konektory a airbagy samotnými musí být vždy odpojena auto baterie. Může dojít k samo odpálení airbagů.
Pro úpnost -> V případě, že kontrolka airbagů svítí, tak vám u bouračky nevystřelí airbagy, celá jednotka deaktivovaná.
V případě, že svítí obě kontrolky airbagů, tak řídící jednotka airbagů vůbec nekomunikuje s řídí jednotkou automobilu.
Vyčtená závada:
Počítač nafukovacího vaku
Trvalá závada. Roznětka modulu spolujezdce úrovně 1. Přerušený obvod.
Po zablokování jednotky airbagů pomocí diagnostiky pro možnost opravy (po zkončení celé opravy opět třeba aktivovat) a po rozpojení konektoru pod volantem. Bylo zjištěno, že tento konektor je napojen na přední airbag spolujezdce (je zapojený pomocí 4 vodičů a rozdělen na úroveň 1 a úrověň 2).
Vyčtená závada:
Počítač nafukovacího vaku
Trvalá závada. Roznětka modulu spolujezdce úrovně 1. Přerušený obvod.
Počítač nafukovacího vaku
Trvalá závada. Roznětka modulu spolujezdce úrovně 2. Přerušený obvod.
Konektor jsem vycvaknul od přichycení a zkoušel zda se nerozpojuje. Při zatáhnutí kabelů od sebe se konektor rozpojil. Konektor jsem prostříkl kontoxem (kontaktolem), několikrát spojil a rozpojil. Poté jsem přistrčil kousek plastu do zacvakávacího mechanizmu, aby se konektor již samovolně nerozpojoval a zákapl lepidlem (nejlépe nějaké pružné lepidlo, které odolává tak lépe otřesům).
Od této doby v pořádku.
Zkoušel jsem rozpojit a odpojit i konektory pod sedadlem a pyro pásy:
Po rozpojení konektoru pod sedadlem se vypíše (airbag v sedadle spolujezdce):
Počítač nafukovacího vaku
Trvalá závada. Roznětka bočního modulu vpravo. Přerušený obvod.
Po odpojení konektoru od pyro patrony pásů (pyro patrona pásu spolujezdce):
Počítač nafukovacího vaku
Trvalá závada. Roznětka modulu pravého pásu. Přerušený obvod.
dneska při -12°C mi toto a druhý airbag, hlásí kontrolky na přístrojové desce..tak počkám, až přestane mrznout a uvidím..podle mne to je blbost nebno jen je francouzovi (berlingo) zima…
Dobrý den,
zima dělá své 🙂 Tedy roztažnost kovů 🙂 Někde bude špatný kontakt v konektoru.
Dekuji za popis poruchy ,
„Roznětka modulu spolujezdce úrovně 1. Přerušený obvod.“
Hodne mi to pomohlo
hezky den preji
To jsem rád. 🙂